In articolul precedent despre SEO, tratam un caz pornind de la statisticile referitoare la numarul de vizite/vizitatori dar si cel al referintelor catre acest site, in special cele de la Google, acesta fiind cel mai folosit motor de cautare si poate cel mai relevant.
Azi, la putin peste 1 an de la precedentul studiu de caz putem face o comparatie ce ne va arata cat de eficient este acel plugin si cat conteaza alegerea cuvintelor relevante.
Astfel avem 101.338 vizitatori si 260.401 vizite. In urma cu un an aveam 46.474 vizitatori si 129.588 vizite. Asta inseamna nu mai putin de 54.864 vizitatori, adica o crestere de 18% a numarului de vizitatori! La numarul de vizite avem 130.813 vizite cu o crestere de 1%. Asta inseamna ca in acest an ce a trecut, am avut o medie de 148 vizitatori zilnic si o medie de 353 pagini accesate zilnic. Impresionant avand in vedere ca intr-un an si jumatate de existenta site-ul avea o medie de 85 vizitatori zilnic si o medie de 237 pagini accesate.
La capitolul referinte situatia se prezinta astfel: anul trecut 10.350 referinte anul acesta 26.934.! O diferenta de 16.584 referinte, adica un plus de 60% !
Desi de aproape un an autorul din motive personale nu a mai putut scrie articole, site-ul a continuat sa fie vizitat si sa fie recomandat de Google in cautarile pe acest motor de cautare. Si nu numai el. Astfel putem vedea clar cum un plugin, configurat corect si cu niste cuvinte bine alese au reusit sa faca SEO cel putin la fel de bine cum ar face-o niste campanii platite, cu bani grei as zice eu.